1. ročník súťaže Tatranskí rytieri je otvorený

A je to tu! 1. ročník súťaže Tatranskí rytieri je otvorený.

Na školy v týchto dňoch zavítal jedinečný environmentálny projekt Tatranskí rytieri, ktorý má za cieľ výchovu a vzdelávanie našich najmladších k ochrane prírody. Okrem edukačnej hodnoty projekt povzbudzuje žiakov k prijatiu reálnych akčných krokov pre zachovanie čistého životného prostredia. Stať sa hrdinom, ba priam „rytierom“ vo vzťahu k prírode môžu všetci žiaci základných a stredných škôl už počas školského roka 2016/2017.

Školy na celom Slovensku majú možnosť zapojiť sa do súťaže Tatranskí rytieri pomocou elektronickej prihlášky na stránke www.tatrytieri.sk do 30. 11. 2016. Všetkým prihláseným školám budú následne doručené edukačné materiály spojené s aktivitami projektu.

Žiaci a študenti sa pod dohľadom svojich pedagógov stretnú s dvoma environmentálnymi úlohami. Prvá sa nesie v duchu hesla: „Príroda nám, my prírode“ a môže byť stvárnená prostredníctvom umeleckého výtvoru, audiovizuálneho diela, alebo realizačného projektu. Každý spôsob stvárnenia bude osobitne ocenený. Spomínaný realizačný projekt je zvlášť zaujímavý tým, že ten najlepší uskutočniteľný projekt bude skutočne zrealizovaný. Žiaci sa tak presvedčia o tom, že ich sústredená práca nebude zbytočná, ale prospeje škole, obci, či prírode v ich okolí.

Druhou povinnou aktivitou je účasť na Eko hliadke, v ktorej si účastníci môžu vlastným pričinením skrášliť životné prostredie. Triedy môžu pomôcť svojmu bezprostrednému okoliu, alebo sa zapojiť do väčších prospešných aktivít v prírode, ako je napríklad tatranská akcia zameraná na čistenie prírody, Zelený Chopok. Podľa prospešnosti a náročnosti aktivity budú triedy následne odbornou porotou aj hodnotené.

V našich predošlých projektoch sa deti samé prejavili ako malí „veľkí“ hrdinovia, kedy nenapĺňali iba úlohy školskej tvorby, ale sa aktívne vybrali do prírody čistiť okolie školy, miestne parky, odvážnejší so sprievodom dospelých dokonca navštívili čierne skládky. Rozhodli sme sa preto aktivizovať deti ešte viac a podporiť tak ich aktivitu priamo v prírode“ hovorí koordinátorka projektu za organizátora Ing. Kristína Benková.

Súťaž bude ukončená 1. 6. 2017 a počas mesiaca jún na školákov čaká veľké finále celého projektu, spojené s odovzdávaním zaujímavých cien – kde inde ako v našich krásnych Tatrách.

Cieľom projektu je podnietiť žiakov prostredníctvom ich pedagógov, aby svojou činnosťou prispeli k ochrane životného prostredia a aby ich záujem o prírodu stále rástol. „Naša škola sa do podobného projektu nezapája prvýkrát. Obrovskou motiváciou nielen pre mňa, kolegov, ale aj našich žiakov, sú práve tie podnetné úlohy v projekte, ktoré naše deti s nadšením napĺňajú. Kreslia, tvoria a organizujú sa do spoločných výletov do prírody, čo je iste podporené aj súťaživým charakterom projektu, deti to však dostatočne motivuje a zúčastňujú sa na takýchto projektoch s obrovským nadšením im vlastným,“ hovorí riaditeľ jednej z prvých zapojených škôl Mgr. Bohuslav Ilavský.

V prvom ročníku projektu sa žiaci naučia vnímať, aké dôležité je vážiť si prírodu a stále chrániť to, čo v nej máme ešte, napriek dopadu ľudskej činnosti, zachované. Spoznajú tiež význam zachovania biodiverzity a všetky nosné témy projektu im budú komunikované cez edukačné materiály, ktoré im budú zaslané po registrácii do súťaže. Sociálne siete projektu tiež prispejú k motivácii formou edukačných článkov a noviniek z oblasti ekológie, ako aj mesačnými súťažami o skipassy a ďalšie zaujímavé ceny.

Projekt Tatranski Rytieri

Pripojte sa k nám do súťaže alebo na Facebook a spoločne sa pokúsme vrátiť prírode to, čo máme požičané!

Projekt odborne zastrešuje Slovenská agentúra životného prostredia, ktorá je zároveň jeho garantom. Organizačne je projekt riadený agentúrou Essence communications, ktorá dlhodobo realizuje projekty zamerané na výchovu a vzdelávanie najmladšej generácie ako aj verejnosti k ochrane prírody a zachovanie životného prostredia pre ďalšie generácie.

Chcete sa cítiť ako jogín? Preplachujte dutiny Vincentkou

Preplachujte dutiny Vincentkou

Indickí jogíni si preventívne preplachujú nosové a vedľajšie dutiny slanou vodou, jogín tak zabráni ich zahlieneniu a vzniku s tým spojených chorôb. Rovnako si tak počínajú aj námorníci, ktorí si preplachujú dutiny morskou vodou pre zabránenie vzniku nádchy. Tieto storočné poznatky o prevencii a liečbe využili v akciovej spoločnosti Vincentka. Vyvinuli tu koncentrovanú Vincentku Nasalis a k nej aj plastovú konvičku na preplachovanie nosných dutín a nosohltanu. Informoval o tom riaditeľ spoločnosti Vincentka, a. s., Ján Šumšal.

Riaditeľ spoločnosti Vincentka, a. s.

„Vincentka Nasalis z koncentrátu minerálnej vody z prírodného liečivého zdroja, silne mineralizovanej, jódovej, uhličitej minerálnej vody Vincentka, hydrogenouhličitano-chlorido-sodného typu, je určená na preplachovanie nosových dutín a nosohltanu pomocou preplachovacej plastovej konvičky. Používa sa preventívne, alebo u pacientov so zápalmi horných dýchacích ciest, akútnych aj chronických. Rovnako ako príprava pred operáciami nosových a vedľajších dutín, alebo ako denná starostlivosť – hygiena horných dýchacích ciest. Na trhu je 4 roky a sú s ňou veľmi dobré výsledky. Konvičky sú vhodné aj pre deti, ktoré majú inak problém sa naučiť preplachovať dutiny. S konvičkou im to ide o veľa lepšie,“ povedal J. Šumšal.

Dodal, že používanie NASALISU má niektoré výhody oproti preplachu Vincentkou. Neobsahuje oxid uhličitý, ktorý je pri preplachu nosových dutín veľmi nepríjemný. Pripravený roztok je izotonický – má upravené pH, lepšie ho znáša nosová sliznica. Obsahuje glycerol, ktorý je miernym antiseptikom, zvlhčovačom sliznice a upravuje osmotický tlak roztoku. NASALIS stačí zmiešať s teplou pitnou vodou s teplotou cca 37 °C. Samotnú Vincentku je problém šetrne ohriať tak, aby nedošlo k jej znehodnoteniu. NASALIS je cca o 50 % cenovo výhodnejší než preplachovanie Vincentkou. Jedno 300 ml balenie Vincentka Nasalis vystačí na 15 preplachov.

„Aplikácia NASALISU nie je nijako komplikovaná. Pomocou odmerky vlejte do konvičky 20 ml koncentrátu. Konvičku doplňte do cca 230 ml vlažnou alebo prevarenou vodou s teplotou cca 37 °C. Prepláchnite si nos tak, že nakloníte konvičku smerom nahor, aby roztok samovoľne pretekal vnútrom nosa a vytekal druhou nosnou dierkou von. Jemným vysmrkaním odstráňte roztok a výsledkom bude uvoľnený nos,“ vysvetlil J. Šumšal.

NASALIS

NASALIS sa používa u pacientov so zápalmi horných dýchacích ciest, akútnych i chronických, po operáciách nosovej prepážky, nosovej sliznice pre obmedzenú nosovú priechodnosť, po operáciách v oblasti nosovej dutiny, prínosových dutín, slzných ciest i nádorov týchto oblastí, po endoskopických operáciách zhrňovaných do celosvetovo rozšírenej skratky FESS, po operáciách nosohltanu, mäkkého podnebia (pacienti s chrápaním), u pacientov s tvorbou chrást a hustého hlienu, u pacientov s prednou suchú (atrofickou) nádchou.

Používa sa aj ako príprava pred operáciami nosových a vedľajších dutín, pri aplikácií do nosa užívaných liekov, pretože zvyšuje ich účinnosť, alebo pred endoskopickým vyšetrením nosových dutín a nosohltanu. Z preventívnych dôvodov sa používa na urýchlenie obnovy prirodzeného prostredia nosnej sliznice, na fungovanie pohybu jej riasiniek i celkovej obranyschopnosti, v období zvýšeného výskytu infekcií horných dýchacích ciest, u alergikov precitlivených na peľ a prach v čase ich zvýšeného výskytu v ovzduší. Pomáha aj pacientom s vysychaním sliznice počas spánku a chrápanie, alebo pacientom s opakovaným krvácaním z nosa pri tvorbe chrást. Vhodná je aj na dennú starostlivosť pri hygiene horných ciest dýchacích. Kontraindikácie ani alergické reakcie nie sú známe.

Vincentka Nasalis obsahuje hydrogenouhličitany 5040 mg / l, uhličitany 5020 mg / l, fluoridy 10,0 mg / l a jodidy 31,0 mg / l, glycerol a kyselinu citrónovú. Uchováva sa za bežnej teploty do 25 ° C v suchu a tme.

Prírodná liečivá minerálna voda vyvierajúca v Kúpeľoch Luhačovice

Vincentka je prírodná liečivá minerálna voda vyvierajúca v Kúpeľoch Luhačovice s vysokým obsahom fluoridov a kyseliny boritej. Dostupná je návštevníkom Kúpeľov Luhačovice pri pôvodnom prameni Vincentka a fľašovaná pochádza z prameňa Nová Vincentka. Teší sa mimoriadnej obľube, jej účinky sú už po stáročia využívané pri liečebných kúrach priamo v Luhačoviciach, ale aj v iných liečebných zariadeniach a v domácnostiach. Balená Vincentka sa predáva štandardne vo fľašiach s objemom 0,7 l a 0,3 l. Mimoriadne obľúbené sú aj nosové sprejové aplikátory – produkty distribuované ako Vincentka nosový sprej STANDARD a Vincentka nosový sprej JUNIOR 0+.

Vincentka nosový sprej pomáha aj pri peľových alergiách, keď pomáha udržiavať fyziologickú čistiacu schopnosť nosnej sliznice, umožňuje optimálne fungovanie tzv. slizničnej imunity. Sprej je možné doplniť Vincentkou z originálneho balenia 0,7 l. Vincentka sa distribuuje vo fľašiach prakticky bezo zmeny – s výnimkou odfiltrovania železa, ktoré by inak spôsobovalo zakalenie balenej vody. Vincentka vo fľašiach má dvojročnú záruku a pri správnom skladovaní bez prístupu svetla sa jej účinky ani po rokoch neznižujú.

Ďalším prípravkom s Vincentkou je sirup s obsahom skorocelu a materinej dúšky. Pastilky Vincentka sú vynikajúcim zdrojom minerálnych solí a tiež pozitívne pôsobia na ústnu dutinu a hlasivky. Minerálna voda Vincentka je tiež súčasťou niekoľkých kozmetických prípravkov. Hydratačný krém a zubná pasta prinášajú pozitívne účinky aj pri starostlivosti o pokožku alebo chrup.

Viac informácií je na www.vincentka.cz.

Okná v cene Audi, či Mercedesu majú pridanú hodnotu kvality

Okná v cene Audi, či Mercedesu?

Kvalitné, veľkorozmerové, drevohliníkové okná na jeden rodinný dom dnes stoja toľko ako luxusné auto vyššej strednej triedy. Preto aj výber takýchto okien a voľba dodávateľa by sa mali riadiť podobnými pravidlami a dostatkom času. Jedným z najdôležitejších kritérií v tejto cenovej úrovni je jednoznačne kvalita. Zákazníci už nie sú ochotní robiť kompromisy a za svoje peniaze požadujú najvyšší štandard. Samozrejmosťou takýchto okien sú prírodné materiály, výberové dreviny na ich zhotovenie, dokonalé spracovanie, izolačné trojsklá, ekologické náterové hmoty, ale na požiadanie za príplatok aj zabudované alarmy, detské poistky, nerozbitné sklá a ďalšie doplnky. Ak je náročné vybrať si to správne luxusné auto, ešte náročnejšie je vybrať si správne drevohliníkové okno.

Kvalitné okno vydrží toľko rokov ako dom

Kúpa takýchto okien je doslova investíciou na celý život, pretože kvalitné okno vydrží toľko rokov ako dom. Pri tejto investícii je namieste poradiť sa s odborníkmi, ale aj so zákazníkmi, ktorí už také okná majú. Takúto  špičkovú kvalitu ponúka popredný slovenský výrobca drevených a drevohliníkových okien – spoločnosť Makrowin, s.r.o., Detva.

Riaditeľ spoločnosti Makrowin:

Riaditeľ spoločnosti Makrowin, s.r.o. Dušan Majer hovorí: „S našimi výrobkami vyjadrilo spokojnosť neuveriteľných 100 % zákazníkov, z toho veľmi spokojných bolo 86,4 % a spokojných 13,6 % respondentov. Dokonca až 100 % zákazníkov by pritom odporučilo výrobky firmy Makrowin svojim známym. Vyplynulo to z odpovedí v našom dotazníku, ktorý sme tradične rozoslali všetkým zákazníkom, ktorí si v roku 2015 zakúpili naše výrobky. Sú to priam neuveriteľne dobré čísla a patria zákazníkom, ktorí si okná už dali namontovať. Tí záujemcovia, pre ktorých bola cena vzhľadom na ich možnosti príliš vysoká si ich jednoducho neobjednali a dali prednosť lacnejšej alternatíve. Zákazníci, ktorí si naše výrobky kúpili, patria medzi tých, pre ktorých najvyššou prioritou je kvalita. pri dlhodobých investíciách sa zákazníci radia s odborníkmi a dajú aj na skúsenosti a referencie užívateľov. Zároveň pribúdajú architekti, ktorí rovno odporúčajú Makrowin. Ak uvažujete o stavbe domu, jeho rekonštrukcii alebo výmene okien za najkvalitnejšie, zoznámte sa s referenciami a parametrami okien firmy Makrowin. Nechajte si pritom dostatok času na rozmyslenie i na samotnú realizáciu tohto zámeru.“

Veľký záujem o okná Makrowin

Záujem o výrobky firmy Makrowin prekonáva v posledných rokoch očakávania a preto si na nich niekedy treba počkať aj niekoľko mesiacov. Aj tu je paralela s luxusnými automobilmi, na ktoré sa tiež čaká. Pre veľký záujem trhu  Makrowin pripravuje veľkú investíciu. Plánuje počas najbližších 12 mesiacov rozšíriť výrobu o 900 m2 a zvýšiť svoje kapacity. Nové kapacity prinesú skrátenie dodacích lehôt zákazníkom a zvýšenie objemu výroby.

Príprava moderných technológií

,,Pripravujeme nákup moderných technológií, zvýšenie výroby a rozšírenie odbytu na nové trhy. Radi by sme sa viac presadili v USA aj Rakúsku. Náš rast je iniciovaný orientáciou na výrobky s vyššou pridanou hodnotou, čiže na výrobu špecifických zariadení podľa atypických požiadaviek zákazníkov, čo sa ukázalo ako správny trend. Náskok pred konkurenciou nám priniesol aj nekompromisný ťah za kvalitou. Naše okná a vchodové dvere sú pekné, moderné, s kvalitnými konštrukčnými riešeniami. Zároveň majú minimálne nároky na údržbu, dlhú životnosť a dobré tepelnoizolačné parametre,“ upozorňuje D. Majer.

 

Celkový realizačný proces pozostáva z niekoľkých fáz, počnúc výberom okien a ich návrhu až po finalizáciu v závislosti od požiadaviek zákazníka. Vlastnosti, na ktoré sa najviac prihliada pri výbere a kúpe okien, sú najmä kvalita, funkčnosť a tepelnoizolačné parametre. Dnešné drevohliníkové okná majú dlhú životnosť a nepotrebujú ani zvláštne ošetrovanie. Ak sú správne navrhnuté, vyrobené a osadené, predstavujú dobrú investíciu, ktorá sa majiteľovi rokmi vráti v podobe ušetrených nákladov v zime na kúrenie a v lete v kombinácií s exteriérovým tienením na chladenie.

Kompletný servis

„Zastrešujeme kompletný servis, od zamerania okien na stavbe, až po ich distribúciu, pričom celú výrobu a dodávky riadime priamo z Detvy. Prvým krokom je zameranie na stavbe po ktorom nasledujú dlhé konzultácie so zákazníkmi i architektom, kde sa snažíme podchytiť všetky podstatné detaily na stavbe. Následne dohodneme montážne diely i to, ako bude vyzerať celá stavebná príprava. Počas celej zákazky sprevádzame zákazníka daným procesom, keďže každé okno musí byť jedinečné, so špecifickým rozmerom, farbou, typom skla i kovania. Celý proces je zakončený samotnou montážou. O našich zákazníkov sa staráme dlhodobo, s montážnymi prácami a servisom je podľa našich štatistík spokojných až 86 % zákazníkov,“ konštatuje D. Majer.

 

Pozitívnu skúsenosť s oknami značky Makrowin má aj slovenský architekt Fero Lehocký: „Sme zvyknutí projektovať domy pre náročných klientov, pre ktorých je potrebné zabezpečiť aj požadovanú kvalitu. V prípade požiadavky na kvalitné drevené alebo drevohliníkové okná im rovno odporúčam Makrowin, pretože viem, že dodajú kompletný servis.“ Rovnako sa pridáva aj američan Steven Baczek, architekt z Bostonu v Massachusetts: „Makrowin okná sú jedny z najlepších okien, s ktorými som kedy pracoval. Ich výnimočná krása v kombinácii s bezkonkurenčnými vlastnosťami z nich robí jasnú voľbu.“

Prečo okná Makrowin?

Prečo by si teda zákazníci mali vybrať práve výrobky od spoločnosti  Makrowin? Pre ich najvyššiu kvalitu, trendovosť a inovatívnosť, spokojnosť zákazníkov, ale aj vynikajúce referencie od odberateľov, dodávateľov a projektantov. Makrowin v súčasnosti vyrába 23 produktov drevených a drevohliníkových okien, čo je najširšia ponuka takýchto okien na Slovensku. Vyrába aj presklené posuvné dvere a je dodávateľom doplnkov k oknám, akými sú interiérové a exteriérové parapetné dosky, siete proti hmyzu, interiérové a exteriérové tienenie. Firma je dlhoročným členom Zväzu spracovateľov dreva SR a držiteľom certifikátu systému manažérstva kvality.

 

Viac informácií je na: www.makrowin.sk, alebo na tel: +421 45 5455346,
e-mail: info@makrowin.sk

THERMO|SOLAR opäť uspel v Kazachstane

Ploché slnečné kolektory z produkcie THERMO|SOLARU Žiar, s.r.o., opäť po čase  uspeli v Kazachstane. Na zabezpečenie teplej vody pre ubytovaných vedeckých pracovníkov Nazarbajevovej univerzity v hlavnom meste Astana je určených 210 slnečných kolektorov TS 300 s príslušenstvom. Ešte dôležitejšou je skutočnosť, že kazašský partner začína s využitím žiarskych komponentov, doplnených materiálmi z miestnych zdrojov, montovať slnečné kolektory aj priamo v Kazachstane. Ide o perspektívny trh, keďže Kazachstan je veľmi rozľahlou krajinou a využívanie slnečnej energie je tu zatiaľ minimálne. Informuje o tom Ján Tomčiak, konzultant projektu z THERMO|SOLAR.

 

„Po viac ako ročných prípravách konečne 4. októbra odišli tri kamióny plne naložené slnečnými kolektormi a ďalšími komponentmi pre solárne systémy do Kazachstanu. Podstatnú časť tejto dodávky tvorilo 70 malých 3-kolektorových solárnych zariadení pre ubytovanie vedeckých pracovníkov Nazarbajevovej univerzity v Astane. Celá záležitosť sa skomplikovala a značne oneskorila predovšetkým kvôli prudkej devalvácii kazašskej meny na jeseň minulého roku. Tento jav však môže mať aj pozitívny dopad na rast využitia slnečnej energie v tejto rozlohou obrovskej krajine. Urýchlilo to rozhodnutie nášho tamojšieho partnera o začatí vlastnej montáže slnečných kolektorov zo žiarskych komponentov doplnených materiálmi z miestnych zdrojov. Tento zámer sa začal prerokovávať ešte v roku 2013 a teraz sa začal aj prakticky napĺňať. Preto boli v spomínanej dodávke aj komponenty na výrobu 60 ks kolektorov typu TS 101. Tie majú po zhotovení ohrievať vodu v športovom komplexe,“ vysvetľuje J. Tomčiak.

 

Dodáva, že kazašský partner na základe patričnej zmluvy dostal potrebnú dokumentáciu a dvaja pracovníci THERMO|SOLARU Žiar počas pobytu na mieste zaškolili miestnych pracovníkov. „Na začiatku našej spolupráce sme im položili otázku, prečo sa neorientujú na čínske výrobky, keď s Čínou susedia. Odpoveďou bolo, že sa už na vlastnej koži presvedčili, že nie všetko, čo je lacné, je aj výhodné. Rozhodli sa preto radšej pre spoluprácu s európskou firmou s dlhou tradíciou a dobrým menom v solárnom biznise. Najbližšie roky ukážu, či ich i naše rozhodnutie bolo správne,“ uzatvára J. Tomčiak.

 

Spolupráca s Kazachstanom je už druhou tohtoročnou významnou zahraničnou zakázkou. Začiatkom júla sa uskutočnila dodávka slnečných kolektorov a ďalších zariadení pre zaujímavú solárnu inštaláciu v Bielorusku. V Mogiľove sa stavia prvý svojho druhu v Bielorusku vzorový energeticky úsporný bytový dom. Celý projekt prebieha v rámci rozvojového programu OSN a je aj takto financovaný. Budovaný objekt je naprojektovaný s využitím najrôznejších ekologických a energiu a prírodné zdroje šetriacich technológií. Teplú vodu pre budúcich obyvateľov budú zabezpečovať slnečné kolektory s celkovou plochou 465m2 umiestnené na streche tejto desaťposchodovej budovy.

 

Ploché slnečné kolektory z produkcie THERMO|SOLARU Žiar spoľahlivo a bez akýchkoľvek porúch pracujú dlhé roky v extrémnych horských, púštnych, či mrazivých podmienkach v 50 krajinách celého sveta. Pracujú napríklad v Nepále, Patagónii, Botswane, Maroku, Ománe, Juhoafrickej republike, Austrálii, ale aj v Marrákeši, Káhire na Zugspitze. V podstate jedinou údržbou je pravidelná výmena nemrznúcej zmesi cca raz za 6 rokov tam, kde je to potrebné. Pred niekoľkými rokmi v Chile odolalo cca 300 plochých kolektorov zo Žiaru bez problémov zemetraseniu, ktoré poškodilo mnohé konkurenčné trubicové kolektory v rovnakej lokalite.

 

THERMO|SOLAR je najväčším výrobcom slnečných kolektorov v postkomunistickej Európe a patrí do prvej desiatky najväčších európskych výrobcov termických slnečných kolektorov. Ojedinelý je však rozsah výroby, pretože v jednom výrobnom závode v Žiari nad Hronom má firma nielen montáž slnečných kolektorov, ale aj výrobu selektívnych konverzných vrstiev, lisovňu kolektorových vaní a výrobu podporných konštrukcií na kolektory. Silnou stránkou spoločnosti je aj výskum a vývoj realizovaný vlastnými silami alebo v kooperácii so slovenskými univerzitami prípadne zahraničnými inštitúciami.

 

Viac informácií je na www.thermosolar.sk,  alebo na : tel.: +421-45-601 6080

 

 

 

OOCR „ŠARIŠ“ – Bardejov priblížila atraktivity regiónu infocestou

Infocestu o atraktivitách regiónu Šariš

Oblastná organizácia cestovného ruchu (OOCR) „ŠARIŠ“ – Bardejov zorganizovala v dňoch 21. – 22. októbra 2016 Infocestu o atraktivitách regiónu Šariš Bardejov, Bardejovské Kúpele a okolie. Zúčastnilo sa na nej 31 pracovníkov cestovných kancelárií, organizácií cestovného ruchu a novinárov zaoberajúcich sa touto problematikou z Poľska, Českej republiky a Slovenska. Na infoceste sa spolupodieľala aj SACR – Praha a to zakúpením lístkov na vlak novinárom z Prahy do Popradu, kde ich čakal transport OOCR.  Informoval o tom riaditeľ OOCR “Šariš” – Bardejov Ing. Radomír Jančošek.

Ing. Radomír Jančošek:

,,Počas dvoch dní sme sa snažili maximálne ukázať to najlepšie z nášho regiónu Šariš Bardejov, Bardejovské Kúpele a okolie. Všade sme mali zabezpečený odborný výklad  a dodatočné informácienám poskytovala aj pani Mária Raabová z East Slovakia Travel, ktorá nás sprevádzala. Prvý deň sme stretnutie začínali v Hoteli Pod Bránou, ktorý stojí na mieste, kde sa nachádzal najstarší hostinec v Bardejove a kde je momentálne štvorhviezdičkový hotel, kde bol ubytovaný aj slovenský prezident či ministri. Pokračovali sme návštevou pamätníka Holokaustu, prezreli sme si židovské SUBURBIUM v Bardejove, Kultúrne centrum, historické jadro mesta UNESCO BARDEJOV, starú renesančnú radnicu, Baziliku Svätého Egídia.

Po obede:

V reštaurácii Roland sme sa presunuli do Bardejovských Kúpeľov, kde sme videli Balneoterapiu, kolonádu, najstarší skanzen na Slovensku, Múzeum Sisi v hoteli Alžbeta. Účastníci sa na vlastnej koži presvedčili o blahodarnom pôsobení wellness procedúr na organizmus vo Wellness Spa v hoteli Ozón. Večera bola v štýle „Poľovnícke hody“ v reštaurácii v hoteli ALEXANDER**** v Bardejovských kúpeľoch, a. s. Na druhý deň sme si pozreli drevené kostolíky UNESCO v Hervartove – kostol sv. Františka z Assisi a v Tročanoch – kostol sv. Lukáša Evanjelistu, ďalej Hrubú Baštu a uličky v Bardejove. Obed bol v Bardejovskej Novej Vsi v Starej Karčme a program skončil návštevou Zborova, prehliadkou Kaštieľa Žofia, s odborným výkladom a prezentáciou  o Hrade Zborov (Makovica),“ priblížil infocestu R. Jančošek.

Dodal, že v prípade záujmu o takúto infocestu nevylučuje, že ju v budúcnosti zopakujú, aby čo najviac spropagovali región Šariš Bardejov, Bardejovské Kúpele a okolie. 

Vynikajúce reakcie a slova chvály mali pre organizátorov aj účastníci infocesty:

Kamila Hudečková, redaktorka vydavateľstva Mladá Fronta: ,,Děkuji za příjemné dny strávené u vás v Bardejove. Cesta pro mě byla přínosná a inspirativní a ráda o svých zážitcích v médiích poreferuji.“

Marcel Tribus, Kultúrne centrum: ,,Ďakujem veľmi pekne za skvele zorganizovanú infocestu. Boli ste výborným hostiteľom.“

Ján Bošnovič, zahraničný zástupca SACR vo Varšave: ,Blahoželám k úspešnému zvládnutiu infocesty. Keď budeme mať ohlasy z poľskej strany, dáme vedieť.”

Oblastná organizácia cestovného ruchu (OOCR) „ŠARIŠ“ – Bardejov vyvíja v tomto roku množstvo propagačných aktivít na zvýšenie návštevnosti tohto atraktívneho regiónu severovýchodného Slovenska aj do Poľska a Českej republiky. Okrem infocesty využila v ČR PR kampaň hlavne na internete a v Poľsku billboardovú kampaň. V blízkosti najnavštevovanejších poľských kúpeľov Krynica boli umiestnené dva veľkoplošné plagáty propagujúce najatraktívnejšie lákadlá regiónu – Bardejovské Kúpele a mesto UNESCO Bardejov. Vzhľadom na blízkosť hranice s Poľskom predstavujú Poliaci najväčší podiel zahraničných turistov navštevujúcich Bardejov a jeho okolie. V tomto roku zaznamenala OOCR „ŠARIŠ“ – Bardejov najvyššiu návštevnosť za posledné roky. Návštevnosť bola nielen z radov domácich, ale aj poľských turistov. Medziročne sa zvýšil aj počet českých turistov.

Najvýznamnejší zahraničný trh predstavuje Poľsko

Poľsko s jeho 38 miliónmi obyvateľov predstavuje najvýznamnejší zahraničný trh, z ktorého by severovýchod Slovenska mohol čerpať dlhodobo. Potenciál tohto trhu je obrovský. Pri dobrej propagácii by sa mohli počty návštevníkov z Poľska znásobiť. V súčasnosti prevažuje návštevná turistika, keď si Poliaci robia do okolia Bardejova  jednodenné výlety. Ubytovaní sú však na poľskej strane, čím zariadenia cestovného ruchu na Slovensku prichádzajú o tržby. Českí turisti doteraz objavovali severovýchod Slovenska skôr individuálne, skupinovo ich lákajú hlavne Bardejovské kúpele.

OOCR „Šariš“ – Bardejov okrem infocesty, PR aktivít a billbordov v tomto roku propagovala a propaguje región aj vydaním publikácie Bardejov – Turistický sprievodca, ktorá je návštevníkom k dispozícii zdarma. Distribučnými miestami sú zariadenia jej členov. Zakladateľmi sú mesto Bardejov spolu s ďalšími dvomi podnikateľskými subjektami – BARDEJOVSKÉ KÚPELE, a. s., a ADRIÁN LOZÁK, s. r. o. OOCR „Šariš“ – Bardejov. Jej cieľom je zvýšiť návštevnosť Bardejova  a okolia prostredníctvom aktívnej spolupráce členov a ďalších subjektov v cestovnom ruchu, skvalitňovaním marketingu, vzdelávania, propagácie, rozširovaním produktov a služieb. Ťahákom turizmu sú dve najatraktívnejšie lokality horného Šariša – historické mesto Bardejov, ktoré je zapísané do zoznamu Svetového kultúrneho a prírodného dedičstva UNESCO a jedny z najkrajších a najobľúbenejších kúpeľov na Slovensku – Bardejovské kúpele, a. s.

Viac je na : www.bardejov.sk, www.kupele-bj.sk

ZCHFP SR: Chémiu ťahajú automobily, zvyšok odvetvia čelí prepadom

Chémiu ťahajú automobily

Tržby slovenských chemických a farmaceutických firiem v 1. polroku 2016 dosiahli podľa údajov Štatistického úradu (ŠÚ) SR úroveň 4,421 miliardy EUR. Bolo to o 352 miliónov EUR menej ako v 1. polroku 2015, čo je medziročný pokles o 7 %. Pod negatívny vývoj sa podobne ako v minulom roku podpísal pokles cien ropných produktov, naopak darilo sa výrobkom z gumy a plastu. Rast bol podmienený boomom automobilového priemyslu – preto sa dá povedať: „ Chémiu ťahajú automobily “. Informoval o tom Ing. Roman Karlubík, MBA, prezident Zväzu chemického a farmaceutického priemyslu (ZCHFP) SR.

Ing. Roman Karlubík, MBA, hovori:

„Slovenská chémia a farmácia zaznamenala pokles tržieb už tri roky po sebe – v rokoch 2013, 2014 a 2015. Bohužiaľ sa tento klesajúci trend nepodarilo prerušiť ani v prvom polroku tohto roku. Naopak, zdá sa, že sa ešte zrýchlil, keď za pol roka 2016 tržby klesli o rovnakú sumu, ako vlani za celý rok (-352 mil. EUR). To všetko sa deje v situácii, keď slovenská ekonomika zaznamenáva slušné medziročné rasty a slovenské automobilky hlásia najvyššiu výrobu v histórii. Poukazuje to na hlboké dôsledky krízy z prepadu cien ropy, na nerovnomerný vývoj vo vnútri slovenskej chémie i na štrukturálne rozdielny vývoj jednotlivých odvetví. Segmenty ekonomiky, ktoré nie sú napojené na automobilky, majú nedostatočné zdroje na rozvoj. Situáciu v nich zhoršili za posledné roky konsolidačné vládne opatrenia na dodatočné zdanenie firiem. Stovky miliárd naviac pre štátny rozpočet teraz chýbajú vo vlastných zdrojoch podnikov. V súčasnosti prijímané opatrenia by mali uľahčiť aspoň malému a strednému podnikaniu, naopak zavedenie dane z dividend môže väčším podnikateľom uškodiť,“ okomentoval vývoj v odvetví R. Karlubík.

Dodal, že nezdravý pokles realizačných cien v odvetví zužuje priestor vo vytváraní zdrojov pre firmy. Pri rastúcich mzdách sa tak konkurencieschopnosť odvetvia znižuje. Zo zahraničných vplyvov je najhorší dramatický pokles cien ropy a jej produktov a tlak čínskeho chemického priemyslu, ktorý pri poklese domáceho tempa rastu hľadá uplatnenie svojich výrobkov na európskom trhu. Situáciu komplikuje aj sprísňujúca sa legislatíva v EÚ, ktorá významne ovplyvňuje konkurencieschopnosť európskeho chemického priemyslu v globálnom kontexte. Najnovšie musia podniky počítať s poplatkami za registráciu chemických látok, kde nosnú časť nákladov tvorí ich povinné testovanie. Povinnosť registrácie by sa mala týkať približne 1300 firiem na Slovensku.

Celý rast sa deje vďaka automobilovému priemyslu

Rozdielny vývoj odvetvia v jednotlivých segmentoch počas 1. polroka 2016 najlepšie ilustrujú čísla. Najviac sa na negatívnom vývoji podpísal dramatický pokles cien ropy a ropných produktov, sprevádzaných výkyvmi a neistotami na trhu. Pre slovenských producentov týchto produktov to znamenalo v prvom polroku 2016 medziročný prepad tržieb až o 28,2 %. Tržby za primárne plasty sa znížili o 20,2 %, naopak darilo sa výrobkom z plastov, ktoré narástli o 8,7 %. Tržby výrobkov z gumy sa zvýšili dokonca až o 17,8 %. Celý rast prakticky sa deje vďaka automobilovému priemyslu. Pohoršili si  však farmaceutické výrobky a to o 16,7 %.

Priemerná veľkosť podnikov slovenského chemického a farmaceutického priemyslu podľa počtu zamestnancov je cca 150.  Štatistický úrad SR v roku 2015 evidoval v chemickom a farmaceutickom priemysle celkom 275 výrobných podnikov s počtom 20 a viac zamestnancov. V roku 2015 zamestnávali chemické podniky v SR spolu 40 679 osôb. Tržby v bežných cenách dosiahli 9,326 miliardy EUR. V rámci celej priemyselnej výroby SR mal chemický a farmaceutický priemysel v roku 2015 na celkových tržbách v bežných cenách podiel 12,1 %. Výrobný program tvorí široké spektrum produktov, od organických a anorganických chemikálií, cez priemyselné hnojivá (amoniak), pneumatiky, výrobky z gumy, farby, laky, liečivá, až po sofistikované špeciálne výrobky a chemické vlákna. Odvetvie zabezpečuje aj medziprodukty pre ďalšie spracovanie.

Ako sa starať o mastnú pleť

Ak máte mastnú pleť, pre zmiernenie jej prejavov bude potrebovať naozaj intenzívnu starostlivosť.  Nebojte sa, prejavy mastnej pleti je možné zmierniť, len treba vedieť ako na to. V článku máme pre vás niekoľko tipov.

Mastná pleť je predovšetkým genetická záležitosť, ktorú ste zdedili po svojich rodičoch. Vie však pekne potrápiť vaše predstavy o kráse, a to hlavne ak ju zanedbáte. Na prvý pohľad je viditeľné ako sa leskne, nepríjemné sú aj upchaté póry v podobe čiernych bodiek. Póry sú zväčšené a pokožka pôsobí tak zhrubnuto a nepekne. Mazové žľazy sú totiž priveľmi aktívne a občas sa môže objaviť aj vyrážka a zapálenie.  Nevzdávajte sa však, správna starostlivosť všetky tieto prejavy zmierni a vy sa budete cítiť dobre aj s mastnou pleťou.

Ako sa starať o mastnú pleť

Mastná pleť bude potrebovať pravidelné čistenie a to aspoň raz za týždeň. Pri hĺbkovom čistení pleti je potrebné sa zamerať na rozpustenie mazu a nečistôt v upchatých póroch. Vyberte si čistiaci prípravok či čistiace mlieko, ktoré vám sadne najlepšie.  Na trhu sú prípravky špeciálne určené pre mastnú pleť, napríklad s obsahom kyseliny salicylovej, kyseliny mliečnej, či ovocných kyselín. Prípravok vždy otestuje, či nespôsobuje podráždenie pokožky alebo prílišné začervenanie tváre. Pre rozpustenie nečistôt z pórov sa osvedčujú aj prírodné oleje, napríklad kokosový.

Pre odstránenie odumretej pokožky po vyčistení pórov je dobrý peeling a jemná masáž pleti. Znovu si vyberte len peeling, ktorý je určený pre mastnú pleť. Zapáleným miestam sa vyhnite, peelingovanie by mohlo podráždiť pokožku a rozšíriť tak zápal. Výborné sú aj hĺbkové čistiace masky.

Pri mastnej pleti je vhodné krátke 10 minútové naparenie pokožky, ktoré pleť nielen prečistí ale aj osvieži. Do vody pridajte byliny s protizápalovým a hojivým účinkom, napríklad žihľavu, šalviu, kamilku, rozmarín a pod. Namiesto bylín môžete použiť aj esenciálne oleje, napríklad tea trea alebo eukalytus, taktiež s protizápalovými účinkami.

Ani pri mastnej pleti nezabúdajte na dôkladnú hydratáciu. To, že je pleť mastná, neznamená, že hydratovať nepotrebuje. Hydratačné masky alebo hydratačné krémy špeciálne pre mastnú pleť taktiež nájdete. Vhodné sú ílové alebo aj bahnové masky. Výborne mastnú pleť dodatočne zvláčni uhorka limetka, či melón.

Kontrola svetiel na vozidle

Osvetlenie vplýva na celkovú bezpečnosť vozidla v cestnej premávke a to nielen vášho vozidla aj vozidiel ďalších účastníkov. Preto musia byť svetlá v poriadku, nielen jednoducho svietiť, ale svietiť aj pod správnym uhlom a v primeranej intenzite. Nezáleží, či jazdíte na svojom aute, alebo využívate prenájom áut.

Kontrola svetiel na vozidle

Vypálenú žiarovku na svetlomete si všimnete asi najskôr a to tak, že svetlo proste nesvieti. Predtým, ako ju však vymeníte za novú, uistite sa, že problém je naozaj vo vypálenej žiarovke. Niekedy sa totiž môže stať, že žiarovka je v poriadku a svetlo nesvieti. Vtedy bude pravdepodobne príčina poruchy v poistkách.  Ak je však skutočne žiarovka vypálená, treba ju vymeniť za novú, najlepšie ten istý typ, ktorý ste mali predtým. Dobré je mať vo vozidle náhradnú žiarovku (ak máte typ vozidla, kde sa dá ľahko a rýchlo vymeniť), nikdy neviete kedy ju budete potrebovať. Akékoľvek žiarovky vám neodporúčame montovať, nie všetky sú totižto podľa predpisov vhodné pre svietenie na vozovku.

Niekedy sa vám môže prihodiť, že nemôžete prepnúť diaľkové svetlá na stretávacie. To je tak trošku komplikácia, pretože počet nehôd z oslepenia oproti idúceho auta je stále vysoký.  Niekedy zaváži aj pár sekúnd a oslepený vodič stráca orientáciu zákrute. V tomto prípade by ste mali zastať a skontrolovať prepínač svetiel. Ak sa porucha nedá odstrániť na mieste, bezpečné je v jazde ďalej nepokračovať.

Chybné nastavenie svetlometu

Ďalšou poruchou môže byť chybné nastavenie svetlometu. Najrýchlejšie a najpresnejšie sa dá vykonať v servise pomocou špeciálneho prístroja, ktorý určí správny uhol, pod akým by svetlo malo svietiť. Údaj o správnom sklone je vždy vyznačený na každom svetle. Bežne je to od 1-2 %, pri autách s vyšším podvozkom aj viac. Svetlá nesmú ani svietiť nakrivo, mali by svietiť kolmo na stenu a začiatok lomu svetla by mal začínať stúpať priamo pred svetlometom. V servise vám skontrolujú aj primeranú intenzitu svetiel, napríklad xenónové svetlá ju časom strácajú a to si už nemusíte tak ľahko všimnúť.

Porucha môže nastať aj pri smerových svetlách, signalizuje ju zrýchlená frekvencia zvukovej a svetelnej signalizácie. Chyba bude v tomto prípade znova v žiarovke, ktorá potrebuje výmenu. Smerovkové svetlá sú väčšinou ľahko prístupné a svojpomocná výmena je jednoduchá.

A na záver, všetky svetlá by ste mali udržovať v čistote, tak aby svietenie bolo naozaj efektívne.

Ak jazdíte na vozidle z autopožičovne Bratislava, akýkoľvek problém so svetlami nahláste okamžite na dispečing.

Článok pre vás pripravili špecialisti na prenájom áut z rai.sk.

Kúpele Luhačovice lákajú Slovákov ako atraktívny zamestnávateľ

Kúpele Luhačovice (Lázně Luhačovice)

Kúpele Luhačovice (Lázně Luhačovice), a. s., si dlhodobo udržiavajú pozíciu Slovákmi najnavštevovanejších českých kúpeľov. Zároveň však poskytujú Slovákom aj možnosť dobrého zamestnania v atraktívnom prostredí svetoznámych kúpeľov. Zo súčasných 600 osôb, ktoré akciová spoločnosť Kúpele Luhačovice zamestnáva, je 32 pôvodom zo Slovenska. Pravdepodobne ide aj o najvyšší počet Slovákov zamestnaných v jedných z českých kúpeľov. Spoločnosť mieni počty zamestnaných Slovákov zvyšovať a nahradiť tak úbytok českého personálu, ktorý dlhodobo chýba, hlavne kvôli práci v Nemecku a Rakúsku. Informoval o tom výkonný riaditeľ Kúpeľov Luhačovice, a. s., Jiří Dědek.

„Luhačovice nie sú len cieľom kúpeľných a wellness pobytov, či jednodenných výletov, ale viac ako 100 rokov aj tradičným zamestnávateľom Slovákov a miestom stretávania českej a slovenskej kultúrnej a politickej reprezentácie. Dôvodom je jazyková, kultúrna a geografická blízkosť a bohatá história vzájomných vzťahov. Luhačovice sú po ceste vzdialené iba 25 km od hraničného prechodu Drietoma – Starý Hrozenkov, 54 km od Trenčína a 165 km od Bratislavy. Táto blízkosť zatraktívňuje Luhačovice, lebo umožňuje zamestnancom bezproblémové dochádzanie z miesta trvalého bydliska napríklad na týždňovky. Slováci v Luhačoviciach najčastejšie zastávajú pracovné pozície fyzioterapeutov, ďalej masérov a všeobecných sestier,“ konštatoval J. Dědek.

Poukázal aj na to, že zamestnávanie Slovákov je bezproblémové, v ČR sa uznávajú doklady o vzdelaní a praxi. Skúsenosti s nimi sú veľmi pozitívne. „V súčasnosti by sme radi  posilnili tím a preto aj na Slovensku hľadáme nových pracovníkov. Záujem máme o fyzioterapeutov, lekárov, masérov, čašníkov,  servírky a  kuchárov. Kúpele môžu ponúknuť aj ubytovanie za veľmi prijateľné sumy. V súčasnosti navyše prebehli a prebiehajú rekonštrukcie ubytovacích kapacít s cieľom zvýšiť ich štandard na vyššiu úroveň,“ konštatoval J. Dědek.

Návštevnosť Kúpeľov Luhačovice okolo 2000 Slovákov ročne.

Slovákov oslovuje, popri histórii, aj geografická blízkosť, keď do Luhačovíc majú mnohí bližšie ako do slovenských kúpeľov. Ubytovanie a služby uspokoja tak milovníkov luxusu, ako aj klientov uprednostňujúcich cenovo dostupný štandard. V neposlednom rade  je pre nich lákadlom jedinečnosť a vzácnosť Luhačovických minerálnych vôd. V posledných rokoch sa pobytová návštevnosť Kúpeľov Luhačovice ustálila na čísle okolo 2000 Slovákov ročne. V posledných rokoch pritom využíva služby spoločnosti viac ako 30 000 klientov. Klientelu tvoria z takmer 90 % domáci a z cca 10 % zahraniční hostia prevažne z Rakúska, Slovenska, Nemecka, Izraela, Ruska, USA, Kanady a ďalších susedných európskych krajín. Pravidelnými hosťami Kúpeľov Luhačovice sú popredné osobnosti politického, spoločenského a kultúrneho života Českej republiky, predseda vlády, parlamentu, poslanci, umelci, významní podnikatelia a manažéri.

Hlavné lákadlá pre slovenských návštevníkov

Jedným z hlavných lákadiel pre slovenských návštevníkov sú diela architekta Dušana Jurkoviča, medzi ktoré patria napríklad Jurkovičov dom, Vila Chalúpka, Vila Jastrabie, Vodoliečebné kúpele, Riečne a slnečné kúpele a Hudobný pavilón. Len málokto pritom vie, že tieto diela boli vytvorené v priebehu len troch rokov. Českí a slovenskí buditelia hľadali začiatkom 20. storočia protipól Karlových Varov a práve s tým súvisí príchod a pôsobenie Dušana Jurkoviča v Luhačoviciach. Okrem Jurkoviča tu pôsobili začiatkom minulého storočia ďalšie dve významné osobnosti – národný buditeľ, kúpeľný lekár a iniciátor stretnutia Čechov a Slovákov MUDr. Pavol Blaho a správca Cyril Holuby, ktorý založil v Luhačoviciach miestnu odbočku spolku českoslovanskej jednoty.

Kúpele Luhačovice, a. s. – profil spoločnosti

Akciová spoločnosť Kúpele Luhačovice bola založená v roku 1992 a patrí medzi najväčšie kúpeľné zariadenia Českej republiky. V odbore liečby dýchacích ciest sú profilovým a hlavným liečebným zariadením. V súčasnosti disponuje ubytovacou kapacitou 1300 lôžok v 7 hoteloch, z toho je 500 lôžok v kategórii 4 hviezdičkových hotelov, 10 penziónoch a 2 detských liečebniach. Služby poskytuje v priemere 550 zamestnancov, z toho je 17 lekárov a 170 osôb zdravotníckeho personálu. Akciová spoločnosť bola osemkrát zaradená medzi 100 TOP obdivovaných firiem Českej republiky Kúpele Luhačovice ponúkajú svojim hosťom i zamestnancom nielen kúpeľnú liečbu, ale aj možnosť aktívneho odpočinku, kultúrne a spoločenské vyžitie.

Kúpele Luhačovice, a. s., a Liečebné kúpele Jáchymov, a. s., spoločne tvoria najväčšiu kúpeľnú skupinu v Českej republike Spa & Wellness Nature Resorts.

Viac informácií: www.LazneLuhacovice.cz a www.HotelAlexandria.cz.

Kontakt na personálne oddelenie pre záujemcov o zamestnanie:

Mgr. Vladimíra Juřeníková, personálna manažérka, tel .: +420 577 682 204, e-mail: jurenikova@lazneluhacovice.cz

 

Magazín TRENDY BÝVANIE pripravil už 2. ročník podujatia TRENDY DESIGN DAYS

Magazín TRENDY BÝVANIE

Milovníci trendového bývania mali v dňoch od 14. do 16. októbra k dispozícii bezplatné poradenstvo priamo od špecialistov v otázkach architektúry, dizajnu, stavebníctva a jeho financovania v rámci odborno-poradenskej akcie s názvom TRENDY DESIGN DAYS 2016. Od piatka do nedele sa premenila plocha jedného z najnavštevovanejších obchodných centier – Aupark Bratislava na umelecký priestor plný dizajnových trendov. Tento rok mali návštevníci centra možnosť využiť bezplatné poradenské dni magazínu Trendy bývanie a stretnúť sa s architektmi, dizajnérmi, zástupcami firiem a odborníkmi z oblasti stavebníctva a financií.

Magazín TRENDY BÝVANIE a jeho cieľ

Cieľom magazínu TRENDY BÝVANIE je spopularizovať jednotlivé odvetvia v neodborných kruhoch. „Manifestáciou tejto snahy bolo priniesť moderný a svieži dizajn priamo do srdca obchodného centra, a teda preniesť odborné informácie do bežného každodenného života. Úprimná vďaka patrí všetkým partnerom aj zúčastneným odborníkom – bez nich by sa myšlienka nášho podujatia nepodarila naplniť,“ hovorí organizátorka a šéfredaktorka magazínu TRENDY BÝVANIE Jana Zemková a zároveň dodáva: „Chcem zároveň apelovať na všetkých architektov a dizajnérov na Slovensku, aby prejavili vôľu smerom k zákazníkovi a dosiahli tak správne fungujúcu synergiu, ktorá tkvie v správnej forme sebaprezentácie.  V súčasnosti je veľmi dôležité odstrániť pomyslenú komunikačnú bariéru medzi verejnosťou a odborníkmi,“ vysvetľuje a uzatvára: „K poskytovaniu služieb v oblasti bývania nemôžeme pristupovať ako k predaju spotrebného tovaru. Propagácia podieľaním sa na podobných odborno-poradenských aktivitách a komunikácii proklientským smerom nemá často okamžitý obchodný efekt, výsledky sú merateľné až časom.“

Dizajnové miesto v centrálnom priestore Auparku

Dizajnové miesto v centrálnom priestore Auparku upútalo tento rok hlavne vďaka posuvnému prestrešeniu CORSO Ultima od spoločnosti Alukov, ktorá bola zároveň aj generálnym partnerom podujatia. Pre všetkých návštevníkov akcie bolo v rámci tejto modernej konštrukcie zimnej záhrady pripravené chutné občerstvenie, nápoje a kvalitná káva v časti skrášlenej eventovým nábytkom MIMA production. Ochutnať mohli aj z bohatej palety programu, ktorým sprevádzal moderátor a herec Karol Csino, režisérom programu bol Roman Bratislav Janečka. Zástupcovia firiem ako aj partneri akcie sa počas troch dní nich mohli aktívne zapájať do programu v rámci TRENDY infoblokov – odborných prednášok.

Na svoje si prišli aj tí najmenší. V detskom kútiku, poskladaného zo štýlových a pestrofarebných TULI vakov, sa mohli zapojiť do výtvarnej súťaže na tému „dom snov“ a „moja vysnívaná detská izba“. Porota zložená zo zástupcov firiem a odborníkov ohodnotila 9 najkrajších kresieb. Program oživili aj piatkové  a sobotňajšie vystúpenia mladých tanečníčok zo štúdia Prodance Studio, ktoré povzniesli podujatie na veľkolepú show a upútali okoloidúcich divákov. Na akcii sa predstavil aj mladý nádejný spevák z Martina Juraj Hnilica, ktorého poznáme zo súťaže Česko Slovensko má talent a v nedeľu vystúpil herec Peter Makranský zo seriálu Chlapi neplačú.

Rôzne zložky programu

Zaujímavou zložkou programu bola aj účasť študentov a pedagógov zo Súkromnej strednej umeleckej školy dizajnu v Bratislave. Tí si pre zvedavých divákov pripravili rôznorodé workshopy. Piatkový večer bol venovaný grafickému dizajnu. Prezentácia tvorby interiérového a priemyselného dizajnu sa uskutočnila v sobotu. Nedeľa sa niesla v duchu odevného a fotografického dizajnu. Celá show z dielne študentov dizajnovej školy bola sprevádzaná interaktívnymi radami zo strany ich profesorov.

Ako vniesť komfort do spálne ukázala firma HILDING ANDERS so svojimi kontinentálnymi posteľami SPIRIT CONTINENTAL, najnovšie trendy v oblasti kuchýň predstavila spoločnosť SIKO spolu s firmou EMEX a kúpeľňové novinky zastupovala značka LAUFEN. Všetky záležitosti ohľadom financovania bývania, sporenia a úverov sprostredkovala PRVÁ STAVEBNÁ SPORITEĽŇA. Nechýbali ani aktuality z oblasti stavebníctva, ktoré poskytli firmy BAUMIT a CREATON. Ozvučenie zabezpečila firma Media Tech a dizajnový audio-video systém na akcii prezentovala spoločnosť BIS audio.

Druhý ročník podujatia TRENDY DESIGN DAYS

Druhý ročník podujatia TRENDY DESIGN DAYS sa niesol v znamení nadviazania bezprostrednej komunikácie medzi špecializovanými odborníkmi a ľuďmi, ktorí majú záujem bývať v trendovom a štýlovom prostredí. Redakcia ďakuje aj členom odbornej rady – architektovi Mariánovi Rusnákovi, architektke Lucii Haquel, dizajnérke Monike Kassayovej a Tomášovi Belicovi zo štúdia Tollici za účasť, cenné rady a prezentáciu odborných znalostí. Zároveň veríme, že podujatie TRENDY DESIGN DAYS 2016 inšpirovalo a nabilo verejnosť entuziazmom.

Viac informácií o podujatí nájdete na facebooku magazínu TRENDY Bývanie https://www.facebook.com/trendybyvanie/?fref=ts alebo na webe www.trendybyvanie.sk.